ZŠ Jaroslava Pešaty, Duchcov

Zprávy ze školy

12.12.15 Zpátky z Londýna!

Dnes ráno jsme se v pořádku vrátili z jazykově poznávacího pobytu v Londýně. Děkuji všem žákům za vzornou reprezentaci školy, za bezchybné chování, kamarádství a slušnost. Omlouvám se všem rodičům a přátelům, kteří marně hledali pravidelné zprávičky z daleké země - bohužel jsme téměř stále byli bez přístupu k internetu. Ale věřte, že žádné zprávy jsou vlastně téměř vždy dobré zprávy. Všichni jsme ...číst celé

11.12.15 Anglie

Všichni jsme v pořádku. Moc se těšíme domů. Přijedeme mezi 10. a 12. hod. Upřesníme, až budeme v Čechách. Bohužel jsme stále mimo internet, ale co byste čekali od nejmodernějšího města na světě.
Pusu všem. ...číst celé

08.12.15 Londyn, den druhy

Ahoj fsichni,
jsme v poradku. Vcera jsme dobre dojeli, pak jsme byli u nulteho poledniku, rychloclunem po Temzi do centra City, navsteva hradu Toweru se zbrojnici a kralovskymi klenoty. Presli jsme Tower Bridge. Vecer na ubytovani. ktere je opravdu veeelmi jednoduche - snad si budeme vice vazit pohodli domova. Ted mame vyuku anglictiny a po lehkem obede jedeme do British Muzea. Vecer se snad i u ...číst celé

07.12.15 Anglie

Ahoj, jsme v pořádku na místě.Je tu o hodinu více. Vyrazili jsme na první celodenní výlet do Londýna.
Pa, pusu od nás všech. ...číst celé

03.12.15 Berlín den 5.

Dopoledne proběhl poslední výukový blok,v jeho závěru dostal každý z účastníků absolventský certifikát.
Po výuce jsme opět odjeli autobusem do města. Nejprve jsme si prohlédli budovu hlavního nádraží, které se řadí k největším v Evropě. Další zastávka byla u zámku Charlottenburg. Prohlédli jsme si nádvoří a prošli adventní trhy. Od zámku jsme přejeli ke kostelu Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, kt ...číst celé

02.12.15 Berlín den 4.

Dopoledne nás opět čekala výuka v jazykových skupinách, pak následoval přesun do města. Nejprve jsme se prošli po Muzeum Insel, zde jsme si také dali oběd. V půl druhé nás čekala prohlídka expozic Nového muzea, zaměřená na historii starověkých států. Nejvíce se nám líbíla část zaměřená na starověký Egypt a busta královny Nefertiti. Z muzea jsme jeli na Potsdammer Platz, kde jsme si prohlédli vánoč ...číst celé

01.12.15 Berlín den 3.

Dnes jsme vstávali o hodinu později než včera a v 7.45 jsme odjížděli do školy. Zde byli žáci rozděleni do 4 skupin podle úrovně vědomostí a v těchto skupinách pak tři hodiny řešili různé konverzační a gramatické úlohy.
Ze školy jsme odjeli do Postupimi. Zde jsme navštívili zámek Cecilienhof, kde byla v roce 1945 podepsána Postupimská dohoda. Po zajímavém výkladu jsme se přesunuli k zámku Sanssou ...číst celé

30.11.15 Berlín den 2.

Budíček byl dnes už v 5.45 a o hodinu později vyjíždíme do Berlína. Naše první cesta vedla k budově Říšského sněmu, z jehož skleněné kopule jsme měli nádherný výhled na celé město. Po prohlídce jsme se přesunuli k památníku holocaustu a od něho se vydali k Braniborské bráně, nahlédli jsme do budovy Humboldtovy univerzity, vyfotili se u Berlínského dómu a pokračovali až do nejstarší části Berlína - ...číst celé

29.11.15 Berlín den 1.

Do Berlína jsme dorazili kolem 13.hodiny. První zastávka byla u berlínské zdi,kterou jsme si prohlédli a od průvodce se také dozvěděli zajímavosti o jejím vzniku a příběhy lidí s ní spojených. Další hodinu jsme strávili zajímavou prohlídkou Muzea teroru, které je věnováno německé historii v období fašismu a komunismu.Poté jsme se zastavili na Check Point Charlie - posledním přechodu mezi východním ...číst celé

21.11.15 Zethau - den 1.

Přijeli jsme v dopoledních hodinách a po zabydlení jsme dostali oběd. Po něm jsme si v kině promítali dokumentární filmy z minulých projektů a pak se vydali na procházku po Zethau, při které jsme také navštívili muzeum lnu a na zahradě připravili dřevo na večerní táborák.
Po návratu následovalo seznamovací posezení se skupinou studentů z německého gymnázia. Po večeři jsme společně poseděli u tábo ...číst celé

Informace o škole

Základní škola Jaroslava Pešaty, Duchcov, J. Pešaty 1313, okres Teplice, Právní forma: samostatný právní subjekt - příspěvková organizace
Zřizovatel: MĚSTO DUCHCOV, IČO: 62787209, DIČ: cz 62787209, Bankovní spojení: 1063671359/0800
Datová schránka: tpjma9z, Telefon: 474559674, mail: pesatkaseznam.cz, web: www.zsjpesaty.cz