ZŠ Jaroslava Pešaty, Duchcov

Zprávy ze školy

07.12.15 Anglie

Ahoj, jsme v pořádku na místě.Je tu o hodinu více. Vyrazili jsme na první celodenní výlet do Londýna.
Pa, pusu od nás všech. ...číst celé

03.12.15 Berlín den 5.

Dopoledne proběhl poslední výukový blok,v jeho závěru dostal každý z účastníků absolventský certifikát.
Po výuce jsme opět odjeli autobusem do města. Nejprve jsme si prohlédli budovu hlavního nádraží, které se řadí k největším v Evropě. Další zastávka byla u zámku Charlottenburg. Prohlédli jsme si nádvoří a prošli adventní trhy. Od zámku jsme přejeli ke kostelu Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, kt ...číst celé

02.12.15 Berlín den 4.

Dopoledne nás opět čekala výuka v jazykových skupinách, pak následoval přesun do města. Nejprve jsme se prošli po Muzeum Insel, zde jsme si také dali oběd. V půl druhé nás čekala prohlídka expozic Nového muzea, zaměřená na historii starověkých států. Nejvíce se nám líbíla část zaměřená na starověký Egypt a busta královny Nefertiti. Z muzea jsme jeli na Potsdammer Platz, kde jsme si prohlédli vánoč ...číst celé

01.12.15 Berlín den 3.

Dnes jsme vstávali o hodinu později než včera a v 7.45 jsme odjížděli do školy. Zde byli žáci rozděleni do 4 skupin podle úrovně vědomostí a v těchto skupinách pak tři hodiny řešili různé konverzační a gramatické úlohy.
Ze školy jsme odjeli do Postupimi. Zde jsme navštívili zámek Cecilienhof, kde byla v roce 1945 podepsána Postupimská dohoda. Po zajímavém výkladu jsme se přesunuli k zámku Sanssou ...číst celé

30.11.15 Berlín den 2.

Budíček byl dnes už v 5.45 a o hodinu později vyjíždíme do Berlína. Naše první cesta vedla k budově Říšského sněmu, z jehož skleněné kopule jsme měli nádherný výhled na celé město. Po prohlídce jsme se přesunuli k památníku holocaustu a od něho se vydali k Braniborské bráně, nahlédli jsme do budovy Humboldtovy univerzity, vyfotili se u Berlínského dómu a pokračovali až do nejstarší části Berlína - ...číst celé

29.11.15 Berlín den 1.

Do Berlína jsme dorazili kolem 13.hodiny. První zastávka byla u berlínské zdi,kterou jsme si prohlédli a od průvodce se také dozvěděli zajímavosti o jejím vzniku a příběhy lidí s ní spojených. Další hodinu jsme strávili zajímavou prohlídkou Muzea teroru, které je věnováno německé historii v období fašismu a komunismu.Poté jsme se zastavili na Check Point Charlie - posledním přechodu mezi východním ...číst celé

21.11.15 Zethau - den 1.

Přijeli jsme v dopoledních hodinách a po zabydlení jsme dostali oběd. Po něm jsme si v kině promítali dokumentární filmy z minulých projektů a pak se vydali na procházku po Zethau, při které jsme také navštívili muzeum lnu a na zahradě připravili dřevo na večerní táborák.
Po návratu následovalo seznamovací posezení se skupinou studentů z německého gymnázia. Po večeři jsme společně poseděli u tábo ...číst celé

21.11.15 Zethau - den 2.

Budíček byl dnes už v 7 hod. a po snídani jsme jeli autobusem do Brand Ebisdorfu, kde jsme strávili den na místním gymnáziu. Nejprve nás němečtí studenti provedli po škole, potom jsme se rozdělili na čtyři skupiny a každá se zúčastnila výuky angličtiny. Po obědě ve školní jídelně jsme si byli prohlédnout hornické muzeum. Pak jsme se vrátili do školy, kde nás čekalo společné sportovní odpoledne. Po ...číst celé

21.11.15 Zethau - den 3.

Po snídani byly děti rozděleny do skupin. Každá skupina dostala za úkol najít aktuálni problém z našeho regionu, zpracovat o něm projekt, nalézt jeho řešeni, prosadit jeho realizaci u zúčastněných investorů. Studentům byly pokládány otázky, na které byli nuceni bezprostředně reagovat v anglickém či německém jazyce. Po obědě proběhla v kině společná prezentace dopoledního zaměstáni, při té se k nám ...číst celé

21.11.15 Zethau - den 4.

Dnešní den jsme strávili v Drážďanech. Vyjeli jsme autobusem hned po snídani a první zastávka byla na Münchner Platz v justičním paláci. Nejříve jsme si prohlédli expozici věnovanou lidem stíhaných v 50.letech v bývalé NDR komunistickým režimem. Po prohlídce a výkladu byli žáci rozděleni do skupin, dostali několik úkolů, které na základě shlédnuté expozice společně řešili a následně v anglickém č ...číst celé

Informace o škole

Základní škola Jaroslava Pešaty, Duchcov, J. Pešaty 1313, okres Teplice, Právní forma: samostatný právní subjekt - příspěvková organizace
Zřizovatel: MĚSTO DUCHCOV, IČO: 62787209, DIČ: cz 62787209, Bankovní spojení: 1063671359/0800
Datová schránka: tpjma9z, Telefon: 474559674, mail: pesatkaseznam.cz, web: www.zsjpesaty.cz
Pověřenec GDPR: Ing. Jitka Lacinová, Telefon: 474559674, mail: jlacinovazsjpesaty.cz